Thursday, February 08, 2007

KAR

Bu sabah penceremden gorunen manzara tam da boyleydi...Oysa gecen kis hic kar yagmamisti Londra'ya. Ama ben sasirmiyorum, ben ogrenciyken, Izmir'e de kar yagdirmamis miydim...

Nuri Bilge Ceylan'in Uzak'indan sahneler geldi gozumun onune. (Bir lutuf olmali o seneki kar, bir fotografci-yonemen icin) Bu arada Uzak buradaki muzik-DVD marketlerde gordugum tek Turk filmi...

Mutlu oldum tabii uyanir uyanmaz bembeyaz catilar gorunce. Orhan Pamuk'un, romandaki yuzlerce sayfalik kar tasviri geldi aklima. Kar nasil da orter her seyi. Izler kapanir bir guzel, ucsuz bucaksiz bir beyazlik... Hem bosluk hem masumiyet... Sebepsiz bir mutluluk...


Gerci burda coluk cocuk kartopu oynayanlari gormedim. Ama belki de dedim, benim icin yagdi bu kar... Dunku mutsuzlugumu ortmek icin...

Dun ABD konsoloslugundan ciktigimda hicbir sey hissetmiyordum. Kufur edemedim, sinirden aglayamadim. Sadece bir bosluktu. Koca koca adamlarin bana Hayir, Necla'yi goremezsin sen! dedigini idrak edemedim. Soracak sorulari ya da eksik hicbir sey yoktu. Bana direkt soylenmeyen tek problem, pasaportumun rengiydi.

Simdi hala Necla'yi Kanada'da gorme ihtimalim var. Ama onun evinde onun fincanlariyla cay icmeme ya da kedisi Captain Jack'i sevmeme izin yok. Belki de Japonya ya da baska bir ulkeye gidebiliriz Xavier'le. Simdi yeni bastan bir plan...

Hayatimin filmlerinden Herkes Kendi Evinde'de (Semih Kaplanoglu, 2001), acilis sekansinda, barda karsilastigi adama der ki Selim:
- New York benim hobimdir.
Selim daha once New York'a hic gitmemistir ama butun caddelerini, her kosesini bilir...

Oysa benim icin sadece bir sehir, bir fon'du...

5 comments:

Serra said...

canim ya, uzuLme.. konsoLosLuktakiLer artik a$ti oLayi, mantikLi bi acikLamasi yok gibi goruorum ben. SacmaLioLar cunku.. Bak du$un abLam ogrenci vizesiyLe geLmi$ti, okuLu uzadi biraz (1-2 yiL dondurdu turkieye donmu$tu sagLik sorunLarindan doLayi, sonna devam etti egitimine) vizeSi doLunca turkiede tatiLe gittigimizde uzattirmak icin ba$vurdu, ama vermediler!!! du$un 3 senenin emegi var, dipLomaya az kaLmi$.. o kadar maSraf yapmi$sin, duzenimiz kuruLu vS. dinnemediLer tabii ki. Sonna biraz bekLedi, tekrar ba$vurdu. bu sefer kabuL ettiLer, uzattiLar vizeSini. Hatta bu sefer vizeyi veren onceden aLamadigini ogrenince "hmm, iLginc" biLe dedi. Aslinda o an kar$inda oLan inSana bagLi. en azindan iStanbuL`da oLe. gozu tutmadi mi, vermiorum diebiLioLar. Ya insan gicikLiina biLe vermes, ben boLe du$unuorum. biraz yetkiLeri du$uruLmeLi. bikac insan toplanip karar verSe daha mantikLi. neyse uzatmiim :)

~Serra

Unknown said...

canim,

dun necladan aldim haberi...o kadar uzuldum ki...cunku o kadar emindim ki bir problem cikarmayacaklarindan...yillardir benim donememe nedenim de bu iste...uffff icim sIkIldi bak yine...ama olsun canimcim...vardir herseyde bir hayir...bir daha denesen?

Anonymous said...

dun konusamadik bile adam akilli.sadece kotu haberi iletebildin. konusmak, ustelemek de istemedim. elin et beyinlileri "u" (yu) ile baslayan bir ulke soyler misiniz diye soruyorlar adamlara belgeselin birinde adamlar yugoslavya diyo ya da "kentucy fried chicken" in adi nerden gelir diyorlar adamlar abidik gubidik ulkeleri siraliyorlar.ulan abd de kentucky sapsal...tabii almazlar nesli yi ulkelerine fazla gelir!
cipa

nesli said...

Serra, tesekkur ederim. ablanin durumu benimkinden cok daha vahimmis ama hallolduguna sevindim.

Elifcim, hep Necla'dan bahsetmisim ya yazimda, nolur affet, gezinin onemli bir ayagi da seni gormekti tabii ki. Hatta senin gelecegin cumartesi gunu Xavier'le benim yildonumum olacakti ve hepbirlikte kutlayacaktik!! OOOOOOOOFFFFFFFFF....

Cipa, bu halde guldurdun ya beni, Allah da seni guldursun!!

Anonymous said...

Neslim,

Ben inanamadim once, ama biiyorum nesli boyle bir konuda asla saka yapmaz. Tahmin edemezsin ne kadar emindim vereceklerine, kucucuk bir suphem yoktu alamayacagina. Aslinda emin oldugum sey seni ne kadar gormek istedigimdi buda senin vizeyi alabilecegine dalalletti cunku bi seyi cok istersen olur, ben cok mu istemedim, o kadar cok istedimki gorebileyim die seni. Xavie icin beyaz saraplarimi hazirlamistim. nereleri gezecegimizin planlarini yapmistim. hala inanamiyorum. o gun is e gittim, o kadar cok yanlis yaptimki, aklin nerde dedi menegerim. :)) cok kizginim, duzene, sinirlara...

necla