Saturday, April 13, 2013

Uc kisilik ruya, Kapadokya...

Magara oteldeki odamiz - yuzyillar once buyuk bir evin mutfagiymis. Yerdeki camla kapli bosluk daha sonra gorecegimiz tarihi magara-evlerin hepsindeki gibi 'firin' olarak kullanilmis. Comleklerdeki yiyecekler bu tas oyukta pisirilirmis... 

Listemizin hep basindaydi Kapadokya, bir turlu uygun zaman/tatil olmuyordu. Nihayet ruya gerceklesti. Cok iyi geldi...

Goreme Acik Hava Muzesi

32. yasima Kapadokya'da girdim. Hamileligimden dolayi ordan oraya kosturmak istemedik ve geziyi 4 tam gune yaydik. Ucakla gidip, araba kiralayip bolgenin altini ustune getirdik. Goreme muhtesemdi, Pasabagi vadisine bayildik, Uchisar Kalesi, Ihlara Vadisi, Avanos, Cavusin kilisesi ve koyu, Kaymakli yeralti sehri...

Pasabagi

Ama mesela Zelve'yi, Selime'yi, Soganli'yi, Mustafapasa koyunu gormeseydik cok sey kacirirmisiz. Ben Nevsehir ve Aksaray cevresindeki dogaya, koylere ve eski tas evlere hayran kaldim. Agaclar daha yeni cicekleniyordu, orda zaman Istanbul'daki mevsimin cok az gerisindeydi. Yine de bu kadar yesil, sakin ve huzurlu bir Icanadolu beklemiyordum. 4 gun boyunca klakson sesi duymadigi icin Xavier cok saskindi! Cok iyi bir oksijen kuru oldu ayni zamanda... Daha once de Turkiye'de farkli kentler, kasabalar gezmistik ama hic bu kadar Istanbul'dan uzaklastigimizi hissetmemistik. Iyi geldi!

Zelve Acik Hava Muzesi

Benim icin Kapadokya bundan sonra daha da ozel olacak. Cunku bebekle ilk tatilimizdi... Ihlara Vadisi'nde sarkilar soyledik ona, 'ucumuz' dedik bir kac kere, bu sozcugun gizemine kapildik... Ustelik iyi bir cocuk olacagina simdiden inandim, bana hic zorluk cikarmadi oralarda. Yakinlarimin beni uyardigi, hamilelikten oturu yapamazsin dedigi her seyi yaptim. Zira ziyaret ettigimiz her yer yuzlerce basamak inip cikmak, yokuslara tirmanmak demekti... Ve benim enerjim hamileligin 27. haftasinda cok iyiydi! Mukaddes'e soz verdigim gibi cengaverlige kalkismadan kendimi dinleyerek, zorlamadan hareket ettim :) Sunu anladim, akil gercekten de bedenin sinirlarinin farkinda ve beden de aklin gucunden besleniyor. Biliyoruz ki, hamilelik her kadinin cok farkli yasadigi bir surec. Genelgecer yargilar onu yapamazsin, bu olmaz, dese de onemli olan vucudun ne soyledigi. Ben Kapadokya'da gucumun fakrina vardim. Bunu sadece kilometrelerce yol yurumek adina soylemiyorum; durumu biraz daha icsellestirdim. Bedenimin hazirlandigi su sureci, dogumu, onyargilarimi, endiselerimi bir kenara koyup inandim. Ben bunu yapacagim. Hem de "Allah bir avazda kurtarsin." dileklerindeki urkutucu haliyle degil, hayatin muhtesem bir deneyimi olarak tadini cikarmaya calisacagim... Cunku doga da bebek de bedenim de mukemmel bir uyum icinde hareket edip gelecek her yeni gunun ve haftanin hazirligini yapiyor. Bana dusense inanmak, su an fiziksel ve bilissel olarak elimden gelen tum hazirligi yapmak ve zamani gelince kendimi birakmak...

Kaymakli Yeralti Sehri - iki kattan ilkini inip gecemezsin dedikleri 2 tunelden gectim. Ucuncu tuneli gecmeyi goze almadim ve geri dondum ama o 10 metrelik tuneli de gecseymisim cikisa ulasiyormusum :(

Elbette bu hislerimde mart ayi sonunda gittigimiz DOUM kursunu veren sevgili Julia Steils'in de buyuk rolu var... Uzun yillardir Turkiye'de yasayan ve buradaki hastane-doktor-saglik sistemini cok iyi bilen Amerikali Julia ile gecen harika iki gunun ardindan Kapadokya'ya gitmek ve ogrendiklerimi orada dusunmek cok faydali oldu. DOUM kursu bambaska bir yazi konusu. Bir dahaki sefere...

Ihlara Vadisi

Neyse, Kapadokya'nin kronolojik onemi 32. yasgunumu kutlamakti. Bu yil, ne bir yil daha yaslaniyor olmaya ne aldigim kilolara takildim. Hesaplasma yerine onumuzdeki aylarin heyecani vardi! Ah bir de Avanos'ta yedigim o manti... Goreme'de dogum gunum icin gittigimiz restoranin testi kebabi... Bebek birkac gun meyve ve sebzeden uzak kaldi ama eminim o lezzetlerle de cok mutlu oldu :)

Ihlara uzerinde Belisirma'da ogle yemegi

Yalniz ben kiliselere, vadilere inip cikarken hareketini cok hissetmedigim bebek, Istanbul'a donusumuzun ilk gununde fena intikam aldi! :) Simdiye kadar hic o gunku kadar hareket hissetmedim karnimda. O gun resmen icerde partiler verdi, dans etti, costu. Karnim butun gun hic durmadi... Demek birimizin ritmi yavaslayinca digeri sahne alacak, bundan sonra bizim duzenimiz budur. Peki bebek, uyku saatlerimize de sen karar vermeye basladin zaten. Oyle olsun!

Selime


2 comments:

Lindu said...

Ne güzel hamilesin Neslicimmm :)

nesli said...

Lindacim cok tesekkur ederim. Seni cok ozluyorum...