Monday, January 22, 2007

Utaniyorum.

LUTFEN KONUSUN...

Cuma aksami evden cikmak uzereyken Jessica sordu bana Istanbul'da oldurulen bir gazeteci... Hecelemesiyle anladim bunun bir Ermeni ismi oldugunu. Hemen interneti karistirdim ve ogrendim Hrant Dink cinayetini. Bugunlerde tuhaf bir hassasligim var zaten, o ayri, ama butun cuma aksami kendime gelemedim. Agladim, Xavier'e anlattim, uzuldu ama neden bu kadar etkilendigimi anlayamadi. Dunyanin sorguladigi Turkler, Ermeniler, onlara gore bizim soykirimi inatla kabul etmememiz, Istanbul'da gupegunduz bir cinayet... Aklim almiyor, nasil bir dunyada yasiyoruz ve nereye gidiyoruz...

www.milliyet.com.tr/2007/01/22/yazar/dundar.html Bugunku Can Dundar yazisini okumanizi tavsiye ediyorum. Gercekten bir 6-7 Eylul lekesi daha mi suruluyor alnimiza, neler oluyor...

Anlatmaya calisiyorum burdakilere, bu Ermeni yazarin son yazisini okudum internette, Turkiye'deki Ermeniler Amerika ya da Fransa'dakiler gibi degiller, mutlular Turkiye'de yasamaktan... Dink, uluslararasi hukukta yasadigimizin sorunlarin aksine barisci tutumuyla one cikmali, takdir gormeliydi. Ve biz simdi onlari korkutup zorluyor muyuz gitmeye?.. Iste bu yuzden utaniyorum. Aklim ve fikrim o gerici beyinlerden cok uzak elbette ama yine de sorumluluk hissediyorum.

Istanbul'daki dostlar, fiziksel yakinliginizdan oturu, lutfen yapabileceginiz her hangi bir sey varsa, bir sekilde rahatsizliginizi dile getirin. Protesto edin, bu olayin acisini tasidiginizi iceren mailler forwardlayin birbirinize. Biktim ben 7 kisiye gonderince gerceklesecek mucizelerden, meleklerden, Cin tilsimlarindan. Konusun. Evde, is yerinde, arkadaslarla... Lutfen bu konu hakkinda konusun.

Bazen sikici oldugumu biliyorum ama ben boyleyim... Yine de iyi bir hafta diliyorum herkese.

6 comments:

gaykedi said...

"Gözlerin rengi, biçimi ne kadar farklı olursa olsun gözyaşlarının rengi aynıdır"....Afrika Atasözü

"Genetik bağlamında bilimsel olarak kanıtlanmış herhangi bir insan ırkı yoktur ama ırkçılık ve ırkçılar vardır. Saf bir Fransız, İngiliz, İtalyan, Alman, İspanyol, Bulgar, Rus, Yahudi ırkı olmadığı gibi 24 ayar bir Türk ırkı da yoktur. Ama bunların ırkçıları vardır!"...Özdemir İnce

Ermeni de olsak Türk' te, Yunan' da, zenci de, beyaz da "Gözyaşlarımız Aynı Renk".... insanlık olarak insan yiyen ırkçı yamyamlara bir kurban daha verdik...ne kadar üzüldügümü anlatmam zor..dün gozyaslarimi tutamadim ve bir Türk olarak ülkemin ırkçılarından bir kez daha utandim....Nur içinde yat sevgili Hrant....

Serra said...

yakinLarinin ba$i saoLsun.. ben de duyunCa uzuLdum, boLe oLmamaLiydi. inSanLar neden bu kadar nefret doLu anniamiorum. Hele o yaziya inanamadim. Yazik.

~Serra

Burcu Dogantekin said...

Bir buçuk yıllık ilişkiyi bir Ermeniyle yaşamak...Zaman zaman derneklerine gittim,içlerine girdim.Bir gün bile müslüman oluşumdan ötürü dışlamadılar beni benim onları yargılamadıgım gibi...Mutlu gözüküyorlardı Türkiye'de olmaktan...Bir çok arkadas edindim Ermeni camiasından ve Onun ölümüyle anladım ki gerçekler her ne kadar belli olsada yoruma gerek kalmadan,onlar hala Türk ve Ermeni olmaktan mutlular...Bunu rahatca söyleyebilirim ki Ermeni arkadaslarım Masis ve Burak bugün nicklerinin önüne Türk Bayragı koymuşlardı ve hepimiz Hrantız hepimiz Ermeniyiz yazıyordu...Onlar bir kaç karacahilin işlediği suçu Türkiyeye mal etmicek kadar Türkler...

nesli said...

dostlar, ne iyi etmissiniz birkac cumle ekleyerek. demek benim gibi aciyor iciniz, demek siz de utaniyorsunuz cehaletten...

bugun dersin son aninda konu farkli ulkelerdeki farkli gundemlere geldi. ogretmen nigel bana sordu su an turkiyede onemli haber var mi diye. belki de sadece beni denedi, zira elinde bugunku the guardian vardi ve zaten Dink'ten bahsediyordu. donuk bir sekilde bir ermeni'nin olduruldugunu, bunun bizim icin ne buyuk bir aci ve utanc oldugunu anlattim. bana sordu bugun hukumetin basinda olsan nasil bir cozum getirirdin diye... bu arada sinifta ermeni soykirimini kabul eden ama devletimizin inkar ettigini soyleyen bir arkadas da vardi. ama ben bunun da karsisindayim tamamen.

sonra kizdim kendime, neden o turk ogrencinin bunu soylemesinden rahatsiz olayim ki, biz artik tabularin kalkmasini ve bir seylerin ozgurce tartisilmasini istemiyor muyuz?

bunu dedim zaten ogretmene cevap olarak, elimde bir sey yapma gucu olsa bu konu uzerine konusulmasini, uzmanlarin, akademisyenlerin, ozellikle arastirmaci yazar ve tarihcilerin ozgurce konusmasini isterdim bu konuda.

baba ve pic'i okuyanlar anlayacaklar ne demek istedigimi ki, biz cinlerin perilerin anlattigi kadar biliyoruz tarihimizi.

Anonymous said...

uzulmeliyiz ama utanc duymamaliyiz. biz onlarla ic ice yasamayi bildik cunku, "biz" diyebildik, beraberiz dedik Turkuz dedik. ayni vatanda ayni havayi soluduk ama bizi birbirimize dusman etmeye calistilar hep. ucuz bir oyun bu..."hepimiz ermeniyiz" diyerek de acinin hafifledigine inanmiyorum. bu Turk milletinin ayibi degildir ve ucuz milliyetciliklere papuc birakilmayacak umit ederim ki. bizi dusman etmeye calisanlara da gun dogmayacak...(cipa)

nesli said...

cipa,
-hepimiz ermeniyiz- soylemi biraz havada bir laf belki ama bunun en buyuk etkisi dis basinda oldu diye dusunuyorum. bir dusun, dunya turk-ermeni halklarinin iliskisini dusmanca zannederken (sanirim ozellikle amerikan ve fransiz ermenileri yuzunden) turkler hepimiz ermeniyiz dedi. yuz binlerce kisinin tuttugu bu pankartlar yayimlandigi ulkelerin gazetelerinde onlarin anadiline cevrilerek yazildi. belki dunyanin kafasini karistiracak bir durup dusunmelerini saglayacak bir fotograf karesi bu. ben olumlu goruyorum, en azindan bizim duyarliligimizi gosterdi ve bu ucuz milliyetciligin ve cinayet ayibinin turk halkinin genel tutumu olmadigini gosterdi...