Wednesday, January 17, 2007

Yollara cikmak bile kolay degil...


Besmele cekerek zarfin yapiskanli yuzeyini yaladim bugun. Lutfen Allahim...

Turksen, muslumansan oyle kolay degil istedigin yere gitmek. Avrupa'da da Yeni Dunya'da da bu boyle. Oyle AB vatandaslari gibi elini kolunu sallaya sallaya, sinir kapilarinda sadece pasaportunu gostererek gecemezsin. Oncesinde bir suru belge, bir suru stres, masraflar, ekstralar... Yedi sulalesini sorarlar adama ve formlardaki butun kutucuklari doldurup evet amcam katildi, teyzem uyusturucu ticaretinden 10 yila mahkum edildi ve 3. yilinda firar etti, erkek kuzenim tecavuzden araniyor, ablam devleti dolandirdi.... diyesin gelir. Yine de hep bir uzaklari gorme arzusu vardir, ona kiyamazsin.

Bugun Kanada vize basvurumu gerceklestirmis bulunuyorum. Gecen cuma gunu hazirdi her sey guya, aksilikler ve ekstra sorunlarla gecikmeli olarak hallettim nihayet. Umarim yolunda gider de Montreal'de Fancois'i ziyaret edebiliriz. Tabii ki sonraki adim USA konsoloslugu. Bekle beni Necla!..

Yol arkadasim, ki sevgilim olur kendisi-son 10 aydir da en yakin arkadasim diyebilirim, Xavier beyin vize gibi bir deri yok. Sadece pasaportunu ustunde tasimasi yeterli!! Peki nerede ilahi adalet, Tanrim?! Neyse ki ben butun bu sureci, stresi bol bol paylastim onunla :) Bana cok yardimci oldu. Bari kesinlesse de su seyahat o da rahatlasa...

Gelismeleri paylasmaya devam edecegim...



Benim bu hafta sonu biraz dagitmaya ihtiyacim var-bu vize durumu degil, farkli bir sebepten oturu elbette. Yaprakli postu gorenler anlayacaktir ne demek istedigimi... Bol bol dans etmeliyim. Biliyorum henuz carsamba ama herkese harika bir hafta sonu diliyorum simdiden!!


5 comments:

necla said...

Hooop, bi dakka daha Carsamba gercekten ya, he bir de kurtlarini Neeeew Yoooork'a sakla! :))

Ben Turk vatandasi olarak en buyuk alakayi kendi konsoloslugumda bile degil Iran sinir kapisinda gordum. O ne guzel ilgi ve alakaydi. Turkiye'nin dogusundan ciktiginiz ve Iran'in batisina girdigimiz sinir binalarindan belli olur hani...neyse konuyu dagitmayalim Neslim ben buradan dualarla bekliyorum seni isler yolunda gider die. Ama bir yandan da eminim sen alacaksin vizelerini. Kucuk bir suphem yok ya acaba bizde mi Montreal'e gelsek oradan birlikte donsek. Simdi yanimda oturuyo Mehmet ''himmm, olabilir dedi'' :)))
Xavie'ye bir parti hazirliyor, ne partisi oldugunu bana sor sonra soylicem buradan yazamam :P

hadi bol sans optum

nesli said...

oy oy oyy cok guldum valla. anladim ben o partiyi hemen, oldu da bitti masallahhhh :) puhahahaaa

Serra said...

canim in$ verirLer vizeni. KaramSar oLma, bi sorun cikmicak in$. ;)

~Serra

Anonymous said...

"biz adamlari sokmayalim yahu ulkemize, cirit atamasinlar aziz vatanimda:P onlar da kimmis? hih..." derdim ilahi adalet olsaydi eger:S
yine de umitsiz olmamak gerek. sorun cikacagini sanmam.azicik stresle ve agzinin tadiyla ve dostun, tostun, postun ve sevgilin olan haviyle oldu da bitti masalla yaparsiniz insalla:P
sevgiler, opucukler
cipa

Burcu Dogantekin said...

vizeni nerden geri çevirdiler ki burdan olumsuz sonuç alasın ? siz yine sevgilinle el ele bizi kıskançlıktan çatlatacak fotograflarınızdan çekinirsiniz sorada bloguna koyarsın burayada gittik şunuda yaptık çok mutluyum diye...bizde aaaa burayı amelide görmüştüm aaa bende oraya gitmek istiorum şeklinde yorumlarda bulunuruz...herşeyin yolunda gideciğine ve senin şanslı biri olduğuna öyle çok inanıyorum ki,tanışma şerefine eriştiğim xavie yi ya da geçirdiğin güsel xması ya da yanında kaldıgın aileyi veya burda sahip oldugun mükemmel aileyi örnek vermeye gerek bile duymuyorum :) have fun ...