Wednesday, October 11, 2006

gozetlenme uzerine

MAHREM...

biz aliskanlik olarak aksam olup da isiklar yandi mi icerisi gorunmesin diye siki siki orteriz perdeleri. o sadece bizim mahrem alanimizdir, her ev kendi icinde ayni olmasina ragmen asla kamusal olamazlar birbiri icin.

ve beden. erkekler icin durum biraz daha farkliyken kadinlar ev icinde, yalnizken bile mahremiyetlerinin bekcileridir. ciplak dolasilmaz evin icinde; ya perde acik unutulursa, ya kapi calar da aniden biri gelirse, hatta ya telefon calarsa da ciplakken yanitlamak icap ederse... cinsellik bastirildigi kadar, uzuvlar ortulmelidir de.

oysa her sayisi bir oncekinin tekrari olan kadin magazin dergileri der ki her sayida, cinsel rustunu ispat etmis, ozguvene kavusabilmis kadinlar evde yalniz oldugunda ciplak kalmakta tereddut etmez. bu dergiler benim dilimde ama baska ulke kadinlari icin basiliyor olsa gerek.

peki gozetleme/gozetlenme psikolojileri? karsi pencere'lerin acilimlari? gozetleyen sapiklarin esrarli cinayetlerini anlatan film senaryolari?..

gozetlemenin en sinir bozucu yani, mahremiyete yapilan saldiri. birisinin odama girip esyalarima dokunmasinda hissettigim tiksintiyi yasadim karsi pencerede onu gorunce. ne duygusal ihtimaller geldi aklima ne de bu konuda bir hikaye yazacak olsam aklima ususebilecek sempatik unsurlar. gorus alanimda nasilsa pencere yok, diyerek odamda rahatca ciplak dolasmasam da bugun bana el sallayan yuzu gordugumde ayni sekilde tiksinirdim. belki beni daha iyi gormesini saglayan bir durbunu de vardi. ama bedenimi gormus olmasi, benim kendi alanimda kendimce yasadigim dunyami gozetlemis olmasindn daha sinir bozucu degil.

oysa ne guzeldi gecenin karanligi cokup de perdeyi cekmeden isiklari yaktigimda cama yansiyan vucudumu seyretmek, sadece catilara baktigini sandigim odamda...

eylul, 2006

No comments: